1. Om Lifewell.se
lifewell.se är en webbutik levererad av NordWest Merch AB med organisationsnummer 559439-2408. Företagets adress är Nygatan 11, 91433 Nordmaling. Önskar du komma i kontakt med oss ber vi dig att skicka ett mail med ditt ärende till info@lifewellnutrition.se så återkommer vi till dig inom ett par arbetsdagar.
2. Beställning
Då du slutfört en beställning i vår butik skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om din order så som beställda produkter, pris, moms, faktureringsadress och leveransadress. Vi ber dig att kontrollera orderbekräftelsen per omgående efter beställning så att alla uppgifter om din order stämmer. Kontakta oss snarast om något inte stämmer. Har du inte erhållit orderbekräftelsen inom 10 minuter efter beställning ber vi dig att kontrollera dina inställningar för skräppost och eventuell mapp för skräppost och därefter kontakta oss genom att skicka ett mail till info@lifewellnutrition.se så att vi kan skicka ut en ny orderbekräftelse.
3. Betalning
Vi använder Qliro som betalleverantör i vår kassa.
3.1. Qliro - betalning privatpersoner
Vi använder Qliro som betalleverantör för privatpersoner och i samband med att du slutför din beställning behöver du utöver att godkänna dessa (våra) köpvillkor även godkänna Qliros kassavillkor. I kassan, precis som på hela vår webbplats, tillämpas SSL-kryptering för all kommunikation mellan din webbläsare och vår webbplats och Qliros betallösning. Nedan återfinns mer information om respektive betalningsalternativ i kassan där betalningen för alla alternativ genomförs till Qliro. Qliros villkor för de olika betalningsalternativen listade nedan finns här på Qliros webbplats.
3.2. Swish via Qliro
Med betalningsalternativet Swish betalar du till Qliro via Swish som är ett direktbetalningsalternativ där beloppet debiteras ditt bankkonto per omgående. Vänligen ta del av din banks villkor för Swish-betalningar.
3.3. Kortbetalning via Qliro
Vi erbjuder via Qliro kortbetalning med kortutgivarna Visa och MasterCard. För kortbetalningar tillämpas säkerhetslösningen 3D Secure (Verified by Visa respektive MasterCard SecureCode) vilket innebär att du som kund behöver verifiera betalningen innan den genomförs med en så kallad tvåstegsautentisering. I samband med en kortbetalning genomförs en förhandskontroll som kontrollerar att kortet som används har tillräckliga medel för att genomföra transaktionen. Vid godkänd kontroll debiteras kortet och belastar dess saldo omgående.
3.4. Direktbetalning med Trustly via Qliro
Betalalternativet "Direkt från bank" innebär att betalning sker direkt med banköverföring med Trustly via Qliro.
3.5. Faktura 14 dagar via Qliro
Önskar du betala mot faktura erbjuder vi via Qliro 14 dagars räntefri betalning. Ingen fakturaavgift utgår för detta betalningsalternativ. För sena betalningar tillkommer en påminnelseavgift och eventuella andra avgifter, vänligen se Qliros villkor länkade ovan.
3.6. Qliro Konto, delbetalning
Betalningsalternativet "Betala lite i taget" innebär att ditt köp hos oss läggs på en samlad månadsfaktura tillsammans med eventuella andra köp betalda via Qliro. Qliro sammanställer dina köp och skickar en månadsfaktura i mitten av varje månad.
4. Leverans
Vår leveranstid är 2-5 arbetsdagar och vi skickar beställningar med DHL. I samband med att din order hanteras och paketeras får du ett mail med en leveransbekräftelse innehållandes information om din leverans och hur du kan följa den. Beställningar lagda under en helg hanteras efterföljande vardag. Förseningar i leveransen kan förekomma och verkar något avvika från vad som kommunicerats i samband med din beställning ber vid dig att kontakta oss för vidare utredning. Vi kontaktar även dig som kund om vi upptäcker och bedömer att något avviker från vår normala leveranstid eller om vi behöver skicka beställningen med ett annat än valt fraktsätt på grund av leveransens innehåll. Du har så klart alltid rätt att avbryta ditt köp om vi inte uppfyller våra åtaganden enligt dessa villkor. Fraktkostnad tillkommer vid beställningar under 750kr. Vid beställningar under 750kr beräknas frakt efter vikt och volym i kassan innan du lägger din order, Vid köp under 750kr erbjuder vi gratis frakt till utlämningsställe.
4.1 Outlösta paket
Om din beställning inte hämtas ut enligt fraktbolagets villkor och beställningen returneras till oss förbehåller vi oss rätten att debitera kostnaden för frakt och hantering innan återbetalning sker. Kostnaden vi debiterar för outlösta beställningar är 250 kr per kolli.
5. Priser
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakade av prisändringar från leverantör, feltryck i prislistan på grund av inmatningsfel samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset även efter det att en beställning är lagd.
6. Ångerrätt (returer)
Enligt distansavtalslagen har du som konsument 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit din leverans. På grund av hälsoskäl så tar vi inte emot några returer när det kommer till livsmedel (kosttillskott). Därför kan vi även garantera dig som kund att det kosttillskott som du köper aldrig varit utanför vårat lager tidigare. Övriga produkter som kläder och tillbehör kan ångras och retuneras.
6.1 Vid nyttjande av din ångerrätt
Önskar du nyttja din ångerrätt behöver du returnera de produkter du önskar returnera senast 14 dagar efter att du hämtat ut din försändelse. Förfaller ångerrätten en helgdag förlängs den till att gälla även efterföljande vardag. Produkterna ska returernas till oss i nyskick utan skador och utan brutna eventuella förpackningar. Du behöver i försändelsen bifoga ditt namn och ordernummer för att vi ska kunna hantera din retur. Kontakta oss på info@lifewellnutrition.se så hjälper vi dig med fraktsedlar. Vi tar ut en kostnad för returer beräknad efter vikt och volym på aktuell försändelse. Kostnaden dras från beloppet som skall återbetalas till dig som kund.
Tänk på att returen behöver paketeras väl för att undvika skador under transporten. Vi tillämpar på återbetalningsbeloppet avdrag för värdeminskning om en produkt är skadad eller har använts i större utsträckning än nödvändigt.
7. Reklamation
Vi besiktigar alla produkter i samband med att de paketeras och lämnar vårt lager. I händelse av att en eller flera produkter ändå skulle vara skadade eller om ordern är felexpedierad då du tar emot den så åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
För transportskador som uppkommit i samband med leveransen av din order med tydliga skador på emballaget rekommenderar vi att du fotograferar emballaget (kartongen) innan du öppnar upp emballaget. Detta för att vi på ett tydligt sätt ska kunna avgöra om eventuella skador på produkterna uppkommit under leveransen. Vi hanterar transportskadade produkter på samma sätt som övriga reklamationer.
Eventuellt reklamationsmeddelande gällande din order (för skadade produkter och/eller transportskador) ska skickas till oss via mail till info@lifewellnutrition.se I mailet behöver du tydligt beskriva felet, gärna med bifogade fotografier eller filmer, samt bifoga ditt namn och ordernummer. Du som konsument har 3 års reklamationsrätt men behöver meddela oss inom skälig tid efter efter att ett eventuellt fel på en eller flera produkter upptäckts. Normalt anses 2 månader som skälig tid men ett relamationsmeddelande som lämnas efter längre tid än 2 månader efter det att ett fel upptäckts kan också anses vara skäligt i vissa fall.
Vi försöker normalt åtgärda eventuella fel eller leverera en ny produkt, men om det inte lyckas återbetalar vi dig skyndsamt för den defekta produkten (och eventuell frakt) i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Reklamerade produkter skall returneras till Nordwest merch, Kungsvägen 86, 91432 Nordmaling. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden.
8. Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkter köpta hos oss. Vi accepterar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig eller myndighetsbeslut. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter vars produktegenskaper ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
9. Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt vad gäller produktbilder, texter och andra produktegenskaper.
10. Personuppgifter och cookies
I samband med beställning hos oss accepterar du även vår cookiepolicy och vår integritetspolicy.
11. Kommunikation
I samband med beställningar kommunicerar vi genom att skicka en orderbekräftelse till din angivna e-postadress. Vi skickar därefter ytterligare ett mail med en leveransbekräftelse när beställningen är hanterad. Därefter skickas eventuella mail och/eller sms från våra leveranspartners gällande din leverans, se mer i vår integritetspolicy vilka partners vi samarbetar med. Vi har också rätt att informera dig om eventuella avvikelser eller andra angelägenheter gällande din order samt skicka ut nyhetsbrev och erbjudanden till dina registrerade kontaktuppgifter. Du har alltid rätten att avsäga dig all sådan kommunikation från oss via tydliga instruktioner i kommunikationsmedlet.
12. Ändringar av villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst genomföra ändringar i dessa villkor. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses accepterade i samband med beställning.
13. Tvist och lagval I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst kan du som konsument vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm) eller domstol. Du har också möjlighet att vända dig till EU ODR som är en gemensam onlineplattform för tvistlösningar inom EU, Island, Liechtenstein och Norge för att få hjälp med ditt ärende. Vid eventuell tvist följer vi alltid beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.